Nowoczesna pracownia chemicznej w SP nr 1 na Winnej Górze

Rozpoczęto procedurę w sprawie udzielenia zamówienia publicznego na wyposażenie pracowni chemicznej w nowej Szkole Podstawowej nr 1. W nowej placówce powstanie nowoczesna pracownia chemiczna.

Wyposażenie pracowni chemicznej jest niezwykle istotne, ponieważ pozwala na przeprowadzanie różnorodnych doświadczeń oraz eksperymentów, które są nieodłączną częścią nauki chemii. Dlatego też Dyrektor Szkoły Agnieszka Ambroszko i Burmistrz Środy Śląskiej Adam Ruciński postanowili zainwestować w nowoczesne i bezpieczne wyposażenie, które umożliwi uczniom zdobycie praktycznych umiejętności oraz rozwijanie swojej pasji do nauk ścisłych.

– Mam nadzieję, że nowe wyposażenie stanie się inspiracją dla naszych uczniów oraz wspomoże ich w zdobywaniu wiedzy i umiejętności chemicznych – dodaje Dyrektor Szkoły Podstawowej Agnieszka Ambroszko.

Planowany jest zakup nowoczesnych krzeseł oraz mebli do pracowni chemicznej, które będą wyposażone w odporne na uszkodzenia chemiczne oraz wilgoć blaty, najwyższej jakości dygestorium laboratoryjne, pomoce dydaktyczne, modele atomów, zestaw do chemii organicznej i nieorganicznej, cylindry, menzurki, bryły objętości, modele lodu, przewody pomiarowe, okresowy układ pierwiastków, fartuchy laboratoryjne i nowoczesne okulary ochronne.

– Wdrożenie nowego wyposażenie do pracowni chemicznej będzie także szansą na podnoszenie jakości nauczania oraz zachęcanie uczniów do dalszego rozwijania swoich zainteresowań naukowych. Dzięki nowoczesnemu sprzętowi uczniowie będą mieli możliwość eksperymentowania, odkrywania nowych zagadnień oraz zgłębiania tajników chemii pod okiem doświadczonych nauczycieli – zaznacza burmistrz Adam Ruciński.

Nowością będzie zakupione innowacyjne wirtualne laboratorium Empiriusz. Jest to
mobilne, samodzielne urządzenie z wbudowanym komputerem z profesjonalnym gogle VR, kontrolerami pozwalającymi odzwierciedlić w świecie VR ruchy rąk,aplikacją VR i ekranem dotykowym do obsługi urządzenia. Dzięki temu uczeń korzystając z gogli oraz kontrolerów wykona zadania związane z geometrią przestrzenną lub przeprowadzi wybrane doświadczenie poruszając się po realistycznie wyglądającej pracowni, sięgnie po probówki i odczynniki, a pozostali uczniowie będą obserwować jego przebieg na monitorze.